Przewiń na górę
© 2018-2022 getart.com.pl

Jak malować farbami akrylowymi?

Jak malować farbą akrylową?

Kiedy zaczynałeś swoją przygodę z malarstwem, zapewne zadałeś sobie to pytanie.

Przygotowałem dla Ciebie sześć praktycznych wskazówek, które pomogą Ci poprawić swoje umiejętności malarskie. Gdybym zaczynał uczyć się malować, chciałbym poznać te wskazówki od samego początku. Pamiętaj jednak, że poniższe wskazówki to nie jedyny sposób. Wiele zależy od tematu Twojej pracy, stylu malowania i efektu, jaki chcesz osiągnąć.

1. Nie zaczynaj od białego tła. Przed przystąpieniem do malowania na wybranej warstwie nośnej, po uprzednim zagruntowaniu białym zaprawą, należy nałożyć na nią cienką warstwę koloru. W zależności od upodobań malarza, tematu obrazu, można wybrać dowolny kolor. Najczęściej wybieranymi w tym celu kolorami są brązy, np. rozcieńczony dym. W przeszłości proces ten był wykorzystywany m.in. do zmniejszania chłonności podłoża w celu zaoszczędzenia farby.  Malując na kolorowym tle łatwiej jest określić kontrast tonalny. Innymi słowy, łatwiej będzie ci określić, jak jasno i ciemno powinieneś pokolorować swój obraz. W otoczeniu bieli inne kolory wydają się bardziej nasycone i odważniejsze w stosunku do siebie, niż gdy są otoczone innym kolorem. Dlatego powinieneś spróbować, jeśli w Twoim przypadku taka procedura ułatwia lub utrudnia pracę. Wpływ bieli na postrzeganie intensywności i nasycenia koloru

2. Utwórz PODMALÓWKĘ. Obrazy nie powstają po pierwszej warstwie farby, są oczywiście wyjątki… ale zanim zaczniesz malować określone obszary obrazu, nałóż podkład. Jest to przybliżony przegląd składu farby, dzięki czemu można pomalować powierzchnię podkładem z kolorem. Dzięki podkładowi łatwiej zrównoważyć tony i kolory kompozycji. Podkład może być wykonany w jednym kolorze lub w wielu kolorach, w zależności od upodobań malarza. Kolorując poniżej, nie wchodź w szczegóły, staraj się malować najprostsze kształty, skupiając się na kompozycji i kontraście. Jeśli nie możesz określić wartości odcieni obrazu, spróbuj zmrużyć oczy, aby zobaczyć jaśniejsze i ciemniejsze plamy zarówno na obrazie, jak i na rysowanych obiektach (zdjęciach, ekranach itp.). to jest na twoich oczach).

3. Użyj dużo farby. Nie żałuj! Bardzo często początkujący używają zbyt mało farby do malowania. Jeśli podkład jest gotowy, prawdziwa zabawa zaczyna się teraz, do której potrzebna jest odpowiednia ilość farby. Bez ich wystarczającej ilości trudno będzie zbudować masę i objętość poszczególnych elementów. Jedną z technik malowania akrylowego jest aplikacja na mokro na mokrym tle. Nie czekamy, aż farba wyschnie na płótnie, tylko od razu nakładamy kolejną warstwę koloru, co pozwala na płynne przejścia pomiędzy kolorami. Jeśli na palecie będzie za mało farby, nie będziemy w stanie pokryć wilgotnego środowiska innym kolorem. Jeśli malujesz własną mieszanką kolorów, pamiętaj, aby mieszać więcej, ponieważ trudno będzie uzyskać ten sam kolor.

4. Maluj od całości do szczegółu. Nie skupiaj się na szczegółach na wczesnych etapach tworzenia obrazu. Pracuj nad kształtami, balansem między kolorami, kontrastem tonów i wreszcie detalami. Kilka razy sam natknąłem się na to, że podkręcił niektóre elementy obrazu do niemal perfekcji, co zajęło mi dużo czasu. Wracając jednak do całego obrazu okazuje się, że niestety muszę zmienić ten obszar obrazu, przemalować, bo np. odwraca uwagę od głównego tematu obrazu, jest przesycony itp. Szczegóły zawsze można narysować od nowa, chociaż dobrze wiem, jak to jest chcieć umieścić na zdjęciu przynajmniej jeden drobny szczegół. Zawsze mówię sobie, że obraz jest niepodpisany, gdy obraz nie jest skończony. Tak samo jest ze szczegółami!

5. Maluj od ciemnych do jasnych. Budując światło i cień w technice akrylowej staraj się malować od najciemniejszego do najjaśniejszego. Ułatwia to uzyskanie pełnych kolorów i tonów. Zawsze chcę mieć w swojej kompozycji dużo światła, wtedy obraz budzi się do życia. Nie dodawaj najjaśniejszych świateł i świateł w kompozycji bez odpowiedniej warstwy tła w ciemnych i pośrednich kolorach. Na koniec albo przyciemnisz elementy wokół pasemek, albo przemalujesz je i dodasz do swojej kompozycji. Robiłem to już kilka razy… Nie oznacza to jednak, że nie możesz niczego przyciemniać w kolejnych etapach malowania, oczywiście możesz, a nawet powinieneś, jeśli uznasz to za konieczne.

6. Malując obraz należy od niego odchodzić i patrzeć na niego pod innym kątem. Wtedy możemy zauważyć błędy, których nie widzimy, gdy przyjrzymy się uważnie. Ułatwia to skalowanie, sprawdzanie kompozycji. Jeśli jednak wychodzenie z obrazu nie pomaga, możemy go również odwrócić, a następnie spojrzeć na niego, jeśli jesteśmy na dobrej drodze lub jeśli część obrazu jest zbyt ciężka, aby pasowała do kolorów itp. . . Polecam również odejście od obrazu, jeśli od dłuższego czasu pracujemy nad pojedynczym elementem. Pozwoli Ci to wrócić do niej świeżym okiem, dlatego szybko zajmiemy się problemami, które mieliśmy wcześniej podczas malowania. Jeśli zrobisz sobie taką przerwę od obrazu, nad którym pracujesz, możesz popracować nad innym dziełem, które całkowicie oddzieli Cię od poprzedniej blokady. Obiekty widziane z bliska Obiekty widziane z daleka

Podsumowanie

Jak wspomniałem, żadna z powyższych zasad nie jest obowiązkowa i znajdą się artyści, którzy wolą malować obraz o małej powierzchni, lub od jaśniejszych do ciemniejszych kolorów. Jeśli chcesz wiedzieć, która metoda jest dla Ciebie najlepsza, po prostu maluj! Z każdym namalowanym obrazem odkryjesz swoje preferencje i techniki, które sprawią, że tworzenie obrazu będzie dla Ciebie łatwiejsze, a nie trudne. Dlatego zachęcam do wykonywania jak największej ilości ćwiczeń. Nie każdy obraz musi być arcydziełem, a każdy błąd czegoś Cię nauczy. Dobre zdjęcie!

Related posts

Zostaw Komentarz